Dag 2 på berga

idag var den en lugn dag, en hästdag. Kom till Bega, eller ska jag börja kalla det för jobbet? man kan ju inte säga skolan?
aja, jag får kalla det för jobbet. Så jag kom till jobbet vid 20 i 10. Idag var jag med Gunilla(ridskolelärare) Vi hade 2 dressyrkeltioner, sen lunch. Efter lunchen fick jag rida ett dressyrpass. jag fick rida en häst med namnet Miro' .
Ett varmblod, som var mycket pigg så jag fick göra en massa halvhalter osv.
Jag har jätteont i mina armar nu eftersom jag fick hålle emot en del, han var jättestark också.
Imorgon bilr det andra tag, då ska jag hålla i tömmarna istället för tyglarna. Jag ska köra häst och vagn. Ska hålla på med 2 stycken nordsvenskar, som är draghästar, eller arbetshästar kanske man säger.
Men dom hästarna går också att ridas. Red en jättemysig nordsvenska på landet för någon sommar sen. Men den fick dom ta bort..
Så han lever inte längre.
Men iaf så ska jag hålla på med lite kraftigare hästar.
Nu ska jag ta en dusch och sen kolla tv eller göra nått annat.
tänkte bara fråga er hur eran dag har varit?
ses senare /alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0