Första dagen på Berga

Hej sötisar, allt väl? Kom nyss hem från en heldag på Berga. Jag kom dit vid halv 11. Jag träffade birtädande rektorn som visade mig runt. et var ganska stort där på gården. Sen gick vi och åt lunch. Köttfärsbitt med potatis och brunsås.
Efter de fäljde jag med Johanna (min släkting) på en lektion sen skulle hon ha engelska, men eftersom att jan Brink (en av sveriges största dressyrryttare) var på tv så ställde om in den lektionen.
hahaha de är så ovant med att det är hästar utanför klassrummen. Men vi fick vänta på bussen ett tag. Så vi gick och kollade på när en klass hade dressyrträning. Sen tog vi bussen mot vh och sen tåget till handen.
Imorgon börjar jag 08.40 och då ska jag vara med Gunilla(ridskolelärare) hela dagen.
Och på onsdag ska jag jobba med körhästarna.
Sen åp Torsdagen ska jag vara med travhästarna å vi ska åka till Solvalla och köra där med några hästar, som jag fattade det. Skolan har tydligen ett stall på solvalla.
Sen på fredagen ska jag inte jobba med djur överhuvudtaget.Eller jo, döda djur. Jag ska jobba i skolans kök. Jag ska få baka och laga mat XD
Sen blir det jordbruk nästa vecka. Om jag inte vill vara med korna eller grisarna.
Om jag ska jobba med Korna måste jag sova över på skolan. Så då för jag ett litet hus som jag ska bo i.
kanske är jättekul, men vi får se hur det blir med de.
Nu ska jag ta något att äta sen sova, är supertrött!
ses / alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0