the shanes

Ska göra lite reklam för morfar och hans band.
För er som inte visste de så är jag barnbarn till en av dom känna (idag gubbarna) i bandet the Shanes, som kommer ifrån Kiruna där jag har mina rötter.
Sökte nyss på google.se
där hittade jag lite bilder på morfar och bandet.
 
och så stod det såhär:

Shanes räknas bland de fyra största popbanden i Sverige under 60-talet
tillsammans med The Hep Stars, Ola & The Janglers och Tages.

Bandet gillar att lira en blandning av egna låtar likaså den underbara 60-tals musik. Vi som är äldre känner till Tages, Beach Boys, Jerry and the Peacemakers, Beatles, och så många flera populära gruppor från då. Det är den typ av musik Shanes bjuder på när de lirar för sin publik.

har inte så mcket kontakt med morfar, men fick träffa han när vi var i Kiruna, dom skulle ha spelning på en krog där.
Men han ska flytta tillbaka till haninge, så då ska jag ringa honom.

Så nu fick ni lite faxta om min släkt, aa. Morfar då..

skriver mera sen.
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0