I'm so lucky lucky

Idag har jag haft det hur bra som helst. Ni kanske minns att jag sa att jag å pappa skulle åka till Eskilstuna idag.
Vilket vi gjorde, vi hälsade på Oscar. Och det var 8 månader sen jag lämnade tillbaka honom. Och det har varit många krokodiltårar sen vi lämnade tillbaka honom.
Vi kom tid vid ca 12 på dagen så hämtade jag såg hästarna i hagen och jag såg direkt vem som var Oscar. Så jag hämtade honom så gick vi till stallet och fixade honom.
Sen red jag på en stor äng bakom stallet. Red lite dressyr och det gick jättebra fast han har tappat en del muskler sen vi lämnade tillbaka honom men det gick bra ändå. Han var mjuk och gick i form i både hållen.
Sen travade vi och galopperade lite på ängen.
Sen gick red vi lite på en lååång grusväg, pappa och Sandra gick efter. (Sandra är Oscars ägare)
Det gick jättebra, det blev mest trav med det var jättemysigt!
Pappa tog lite kort :)
Sen red vi tillbaka till ängen så galopperade vi en del.
Pappa filmade lite. Ska lägga upp dom här senare ikväll eller imorgon.
Sen efter de red vi tillbaka till stallet där jag fixade honom duschade osv.
Efter de fick Oscar några äpplen.
Sen var det dags att säga hejdå..
Så vi gosade en stund utanför hagen. Och efter ca 10min gick vi in i hagen. Så fick han en sista puss och kram.
Sen släppte jag honom och han blev jätteglad och sprang iväg till sina kompisar.
Då kunde jag inte hålla mig längre.. Då kom krokodiltårar tillbaka.
Jag stog en stund och tittade på honom men sina nya kompisar. Men den här gången kändes det ganska bra att åka ifrån honom.
Förra gången stod jag vid hans box och grät minst en halvtimme.. (a)
Men så är jag, i hate goodbyes.
Jag tycker det är jättejobbigt.
Men Sandra sa att jag fick komma tillbaka och hälsa på när jag vill.
Men jag ska inte låta det blir för ofta så jag fäster mig för mycket med honom.
Pappa sa i bilen på väg hem att vi kanske ska ta tillbaka honom nästa sommar. Så det blir nog jätteroligt!
Men som sagt så känns det bra, visst jag saknar honom men det känns mycket bättre nu.
Här kommer några bilder från idag:




han går även barfota nu


puss :)


han är lite tjockare nu än när jag hade honom i stockholm.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0