Dagens ridpass x2

Halloj! Sitter i köket och äter lite mat ska snart ta en dusch. 
Lite kort om dagen då: fixade klart stallet till 11. Fixade ridhuset och fyllde vatten i hagarna. Efter lunch red jag en av min chefs hästar, hennes yngsta, Elvis heter han. Gillar honom faktiskt! Har alltid tyckt att han är fin att titta på men han va rolig å rida oxå! Red samtidigt som våran praktikant som red lindas äldsta häst moreno. Linda höll lite lektion för oss, nötte lite galoppombyten, då Elvis som sagt är ung och jag är ringrostig. Första försöket gick bra sen gick det hyfsat. 
Upplever honom som väldigt känslig, men jag gillar de. Gillar helheten med honom! 
Efter jobbet så red jag Dulle, för första gången. Kände igenom honom i alla gångarter, mycket volter, öka och minska både volterna och gångarterna. 
Oxå en väldigt trevlig häst! 
Är nöjd med båda, ska troligtvis rida Elvis på torsdag igen, ska bli väldigt roligt! Är taggad som fan. Dulle vet jag inte men imorgon ska jag rida goggi iaf. 
Mycket namn och hästar nu, men Gud va nyttigt det är att byta häst. Och att få rida för Linda är kanon! 
Jag & Elvis  Julia & moreno

Fina Elvis! Lite suddigt tyvärr, kanske ska ha med systemkameran nästa gång! 

Å fina Dulle! 

Kommentarer
Postat av: sonny

läs detta inlägget om tävlingsbanor och stämningen http://sonnya.blogg.se/2014/april/folk-som-bara-ar-ute-efter-den-blagula-rosetten.html#comment

2014-04-08 @ 19:46:06
URL: http://sonnya.blogg.se
Postat av: EMMA

Så grymt söt den skimmeln är!! :)

2014-04-08 @ 20:00:31
URL: http://emmach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0