Juldagen

Efter en mysig natt i min stora säng. ringde klockan på 08.30 jag jag bara tängke ÅHH! jag orkar inte men efter 7 minuter hoppade jag upp ur sängen och gjorde frulle och klädde på mig ridkläderna. Sen kom mamma in i köket och sa att hon skulle gå ut me hunden.
Jag satte mig vid köksbordet och käkade min frulle idag blev de tomtegröt. när jag hade ätigt klart var klockan 09.04 och det var snart dags att klä på sig utterkläderna och gå ned till bilen. efter lite chill framför Tv.n i typ 10 min. kom mamma in igen och vi gick ned till bilen.
När vi kom till staller var peppe redan där.
Vi tog in hästarna och sedan åkte mamma hem igen.
Vi red ut idag och shampiz var skit het idag .. så fort vi skulle trava så galopperade han såklart. och han kunde inte ta de lite lung heller. aja men de gick ganska bra ändå men jag undrar hur de kommer bli på nyår när jag och bea ska rida själva på ängarna och jag rider alltid först så han kommer nog rusa iväg med mig som nästan inte kan stanna han i galoppen. aja jag får träna på de.
men när jag kom hem så käkade ja lunch de blev donken idag. sen hoppade jag i ett varmt bad.
och nu sitter jag här.
ska snart träna lite.
sen ikväll ska vi kolla på tomten är far till alla barnen eller vad den nu heter.
sen imorgon vet jag inte alls vad ja ska göra.

kan inte någon smsa mig eller ringa för jag vil inte bara sitta vid datan hela jävla dagen.
de är ju lov så såklart måste man göra roliga saker och inte bara rida.. fan asså jag känner mig
som största hästfreaket men jag lovar jag är inte de. jag spelar ochså bakset 3 gånger i veckan.
så jag rider inte 24/7.

men nu ska jag träna lite här i mitt rum och lyssna på musik

byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0