hemma

Äntligen hemma! Det var skönt att komma hem fast jag skulle nog vilja stanna några dar till, kanske en vecka. Dom här dagarna har vart jätteroliga! Det är nått som kommer att hända igen. Vi vill åka upp igen på påsklovet som är om 5-6 veckor, jag vet inte riktigt när det är. Men snart iaf. Kan berätta lite om dagarna uppe i Norrland.

Onsdag: Vi kom fram vid 1 någon gång, Johan hämtade oss på flyget. Vi åkte och fikade sen åkte vi hem till Johan och packade upp alla kläder osv. På kvällen var vi och åt middag hos Håkan och Lena (Johans föräldrar) Vi åt Köttbullar och potatismos (hemmagjord) Det var jättegott. Sen tog vi det bara lungt, var jätteskönt.

Torsdag: Vi vaknade vid 10 Johan kom hem ifrån jobbet vid halv 11 , Då kom snyggmicke som han kallas. Vi skulle åka skoter. Vi åkte till jukkasjärvi där vi gick på Ishotellet. Det var jätteballt där inne. Allt var byggt av is och snö. Vi var där inne i ca 40 min .. Men de var jättekul att få se allt dom bygger. Vi tog en fika där också. Jag tog en varmchoklad med grädde, jättegott. Sen efter vi hade gjort de åkte vi hem igen. När vi kom hem duschade vi. Sen åt vi middag hos Håkan och Lena.

Fredag: Vaknade vid 11, kvart över 11. Tog en fika med Johanna (Johans storesyrra) Sen gick vi ner i gruvan. Jätteballt också. Vi var  över 300 meter under jorden. Tycker att det var jätteballt där nere. Det är ju inte många som har vart där nere. Efter vi hade vart i gruvan åt vi pizza hos Lena och Håkan. Och sen åkte vi till ett hotell med johans kompisar där vi badade bubbelbad och bastade. Det var jättemysigt där inne. Sen efter de drog vi hem till en av johans kompisar som heter Svanen där dom förkrökade. Dom skulle på krogen innan så när dom drog dit åkte jag och anna till Johan och sov.

Lördag: Vi gick upp vid 10, 11 kankse. åt frulle sen kom snyggmicke och då var det dags att åka skoter. Det var jätteroligt att åka. Hahahaha anna och jag gick köra lite, eller lite och lite vet jag inte. Vi fick köra en hel del. Men iaf Vi körde i en sväng där man var tvungen att sackta ner i , som anna inte gjorde. Så gissa vad som hände. Joo, såklart så tippade skotern så anna och micke gled av :D hahahah och anna skyllde allt på micke, såklart! Men johan fattade att de var annas fel.
Vi åkte en stund på en bergstopp, sen körde vi lite på några ängar. Efter de åkte vi hem till Håkan å Lena vi åt middag där. Morfar var också där. Har inte träffat han på några åt. Så det var roligt att få träffa honom. Efter att vi hade ätit så åkte vi hem till Johans kompis Klimpen (karlsson på taket) Där vi kollade melodifestivalen osv. Sen skulle dom på krogen och kolla när morfar skulle spela med sitt gamla band. Jag och anna försökte också komma in på krogen för vi ville såklart se morfar. Allt var betalat och klart så skulle man ha de där j*vla legget. Så vi fick ta en taxi hem till johan.

Söndag: Vi gick upp 9.00 vi var inte så jättetrötta när vi gick upp. Allt var packat så vi behövde bara sminka oss och äta lite. Sen kom lena morfar och håkan. Dom körde oss till flyget. Där jag, anna och morfar tog planet hem till sthlm. Alla sov hela vägen hem till stockholm. Det var jätteskönt. farfar och anders hämtade oss på arlanda. Vi körde morfar till stan och sen åkte vi vidare ut mot Haninge.
När vi kom hem åt vi lunch. Sen åkte jag hem till bea och berättade allt. Sen gick vi hem till Bella och hämtade beas skor. Sen drog vi hem till mamma där pappa sen hämtade oss. Och ni väntar jag på att maten ska bli klar. Ikväll blir det kött med potatis. Kommer att bli jättegott. Nu får jag ont i händerna när jag skriver så mycket. Men jag skulle ändå berätta allt lovade jag.



   
 

några bilder från planet och ishotellet och planet, kankse lägger ut flera senare.

nu ska jag sova, godnatt
/ alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0