sminktips

Tänkte komma med lite sminktips.
Dom flesta använder foundation och det är bra. Men många tar mörkare bara för att inte alla finnar ska synas. Och det är fel. Man ska ta ljus foundation. Men innan man lägget på foundation så ska man ta concealer. Det finns att köpa överallt! I alla butiker där det finns smink. Så det var ett av tipsen. Ett annat är att när ni anvädet foundation så använd inte foundationsvamp. Det är inte bra. För det första så suger den åt sig ca 50% av all din foundation. Och då bildar det en massa bakterier. Och om du då anväder svampen sen så får du fler finnar. Så jag tipsar om foundationpenseln. Det är väldigt bra.  Jag har flera stycken och jag tycker att det funkar jättebra.
Så jag tipsar hårt om foundationpenseln!

 


en foundationpensel kostar runt 100-200 kr. och finns nästan överallt. tex kicks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0