Day 08 – A moment

A moment.. Hur ska jag börja..? Slutet av Augusti. Storebror flyttade. Till Norrland.. Jag glömmer aldrig när vi skulle säga hejdå. När han skulle stanna kvar där och vi skulle åka tillbaka, hem.. Utan honom. Först sa Pappa hejdå, och kramade om Anders och sa lycka till med allt. Sen farfar, Anna, och sist jag.. Jag kramade älskade storebror länge, han sa: gråt inte nu almis. Och då kunde jag inte hålla mig längre. Då började det. Jag grät som ett litet barn. Det var nära att han också började gråta, jag såg det på honom. Jag grät länge i bilen på hemvägen. Och jag grät i omgångar. Det var jobbigt att lämna sin älskade Storebror.
Jag glömmer heller aldrig, Oktober. När jag vaknade av att du kom inspringande i mitt rum och slängde dig över mig och kramade sönder mig. Då kom det en hel del tårar också. Då var du hemma igen.
Men lika fort åkte du tillbaka till Norrland igen. Sen dess har vi inte träffats.
Men vi ses snart igen, om 9 dagar.


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0