Provridning

Heej! Sitter hemma nu. sov hos ebba inatt sen har jag träffat johanna en stund. Sen träffade jag jennifer och madde en stund också.
Igår så provred jag en häst. Det gick rätt bra tycker jag. Han va rätt så stor. Han kändes ganska tung å rida.
Men det gick som sagt ganska bra. Ska åka och provrida honom igen. Så snart som möjligt.
Jobbade honom mest i skritten och det gick bra. Dock så orkar han inte bära sig hela tiden så han drar ner huvudet. Men det är bara å träna på det. Oscar orkade inte heller bära sig själv i början men på slutet gick han jättefin och kunde bära sig utan problem. Han blev ofta väldigt lång också så jag/man får jobba på den biten också.
Traven gick också bra. Dock så fick han för sig att rusa iväg ibland men jag löste det ganska bra tycker jag.
Han orkade inte bära sig i traven heller. Men det är ju som sagt bara å träna så blir det nog jättebra med tiden.
Galoppen gick inte alls bra. Men det går nog bättre den andra gången jag kommer och provrider honom. Ska nog även hoppa lite då.
Ägarna tyckte att det såg jättebra ut när jag red och dom var förvånade av att det gick så bra som det gick.
Så det är ett + i kanten!
Mikkis följde med och tog kort.
Här kommer några bilder :)











Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0