Ny häst på g

Hej alla! Idag har jag och mikkis haft en hel del å göra. Vi har kollat på 2 stall, en lösdriftsplats och en stallplats.
Men vi har bestämt oss för att ta stallplatsen. Där finns det ridbana också. Det var i de stallet som jag hade Oscar först i. Ett vitt litet stall i Tungelsta. Så det blir nog bra. Nu är det bara en häst vi behöver. Tanken är att vi ska dela på en häst.
Vi har mailat på några stycken och jag fick svar av en idag. Hon gav mig sitt nummer så vi ska ringa henne imorgon på lunchen.
Efter vi hade kollat på det första stallet gick vi hem till mig i Tungelsta käkade lite å diskuterade priser på foder osv. Sen träffade vi Simon,så följde han med och kollade på lösdriftsplatsen. Det var jättemysigt där. Men vi tycker att det blir bättre med boxplats, och där finns det ju ridbana också så det blir ingen lösdrift för oss inte. Men vi skulle kunna tänka oss att stå där om vi inte hade något annat val.
Men nu blir det hos Jossan ist.
Där finns det lite flera hästar och lite mera människor i stallet också så det blir nog lite bättre :)
Sen följde Simon och jag med Mikkis till tåget. Sen gick vi hem till mig stod där och pratade lite sen gick Simon hem och jag gick in och tog en dusch. Sen har jag ätit middag med familjen.
Och sen har jag pluggat lite idag också.
Just nu sitter jag på mitt rum och snackar lite med Simon och mailar lite till hästfolk.
Mikkis loggar snart in också så ska snacka med henne då :D
Så ska vi kolla hästar tillsammans.
Men det är inte så lätt att hitta hästar. Dom bästa finns nere vid skåne och dit har vi inte lust att åka.
Men vi hittar nog någon. Har hittat 2 riktigtbra som vi har lite kontakt med.
Så det löser sig nog.
Nu har jag inte så mycket mer å säga/skriva. Ska ner och fixa te för en viss person fick mig jätte te sugen så jag måste ner och fixa te nu.
Här kommer en bild på stallet!


Jättemysigt!

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0