Dagens ridpass

Hej på er! Kom hem från stallet vid 3 sen har jag ätit lunch, kollar one tree hill och sovit.
Har bara tagit det lugnt. Det gick jättebra ute hos Oscar idag. Red ut eftersom att det inte finns någon ridbana vid betet. Men som alla säger man rider mest ut på sommaren. Det ända jag saknar är hoppningen.
Men som sagt red ut idag, hittade världens bästa ridvägar. Jättefint med sand, inge stora stenar eller rötter. Så det var bara att flyga fram ;) Blev lite bus idag, rätt mycket galopp. Men jag tycker att när man rider ut ska man inte jobba hästen i form tex i galopp. Visst kan man jobba dom när man skrittar fram och av. Men jag tycker att man ska ha det roligt när man rider ut. Och jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Att man gör det på ett snyggt sätt. Som tex min häst han gick minst 6 gånger i veckan innan han kom ut på betet och då var det seriösa pass på banan och "lek" ute i skogen ca 2 gånger i veckan, ett lugnt pass, en hopplektion resten dressyr ibland löshoppning eller frihetsdressyr. Och om en häst går så pass mycket tycker jag att dom är värda att få leka av sig i skogen nån gång i veckan. Spelar ingen roll hästen ligger på för nivå :)
Träffade 2 tanter som gick ute med sina hundar och han skötte sig jättebra, tanterna sa att han var jättefin. Då blev jag jätteglad :)
Juste nya schabraket satt skitfint på honom ;)


min "fina" hoppsadel. Har en finare men den är hemma i stallet (a)


finaste!




fina ridvägar va?



Nu ska jag möta bästis, vi ska köpa godis på konsum :)

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: hanna ♥

superbra jag med faktist :)

2011-07-15 @ 09:31:45
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: viran

vad vart det för godis? ;)

2011-07-17 @ 20:48:07
Postat av: evelina

nu jävlar ska jag också börja bloggaaaaaa!

fein oscar

2011-07-18 @ 20:44:07
URL: http://evln.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med. Gillar jag din blogg så får du en länkning bland "bra bloggar" . Jag har 800-1000 besök/dag =)



Mvh Bodypalace - en blogg där alla är fina & unika

2011-07-18 @ 21:04:20
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0