Dagens ridpass - provridning

Hej på er! dagens ridpass dåra, länge sen jag skrev sånna här inlägg.

Men lite fakta om hästen:
namn: Albin
Ras: Fullblod
kön: valack
ålder: 5år
mnk: 165cm
inriktning: hoppning/fälttävlan men även lite dressyr

Det gick väldigt bra måste jag säga, tyckte nog alla.
Evelina som var med och fotade tyckte att jag var väldigt dukig för att inte ha ridit på några månader.
Ägarna som tyckte också att det gick jättebra, eva sa att det är inte många som får det att se bra ut med honom första gången man rider honom. Men hon tyckte att det gick bra.

Började med att titta på lotta när hon rid honom, visade hur han funkade så jag fick se honom från marken.
Han är jättefin verkligen! Sen var det min tur, han är lite studsig av sig, men bara man sätter sig ordentligt och släpper efter så slappnar han av. Riktigt mjuk och fin! Rolig häst att rida, han har svårare för höger varv då han knappt har några tänder där pga en gamal skada. Men det går super när jag vänjer mig vid det.
Gick ju jättebra för lotta så det kommer nog också gå bra för mig.

i slutet av passet red jag för eva som är jätteduktig i dressyr, hon visade mig "knapparna" på honom. Och då gick det ännu bättre. Superkul!
Lämnade kvar alla mina grejer i stallet då jag ska börja träna honom, varannan vecka får jag rida hur mycket jag vill typ och varannan en dag i veckan då lotta rider då. Sen varje tisdag ska vi ha hoppning tillsammans. Fast det blir när han kommer igång med hoppningen. Men det kommer bli superkul!

bilder!









Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0