En fredag på Elvskogen

Hallå! Då va man ledig två dagar framöver, ska faktiskt bli skönt. Va hundvakt tillsammans med Lovisa hemma hos Fanny natten till idag, vi passade hennes hundar, åt god mat och kollade på tv. Är helt kär i hennes villa, vi snackar slott! Hennes badrum va som hela våran övervåning, och vårat hus är inte direkt litet heller. Ni kan ju tänka er, bastu, bubbelbad, gym.. 
Idag iaf släppte vi ut hästarna vid 7, jag skrittade fram Elvis vid 10 tiden, sen red mirro lektion. Vi drog och lunchade nästan hela stallgänget idag, tackade våran fina praktikant som hade sin sista dag idag, tråkigt faktiskt! 
Efter lunch så red jag Dulle i typ 35 minuter, han va faktiskt duktig idag. Fick honom väldigt lugn efter jag hade värmt upp, pratade mycket, klappade och andades lugnt. Tänkt hur mycket det faktiskt hjälper. Just din andning är viktig, hela ditt kroppsspråk! 
Kunde iaf trava av honom med rätt långa tyglar, skön känsla att få en rätt pigg och trippig häst lugn och avslappnad, frustar gång efter gång.
Är nöjd med honom och min insats! 
Har haft ytligare en bra dag på Elvskogen, kan det bli bättre? 
Nu ska jag hem till syrran och hennes kille på tacokväll, vilken fredag. 
Ha det bra hörrni. 
Puss och kram 
Finisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0